Serwis
- rozumie się przez to serwis internetowy, zlokalizowany pod adresem https://lescape.pl/, wraz z podstronami;
Polityka Prywatności - rozumie się przez to politykę prywatności Serwisu, dostępną w zakładce Polityka Prywatności;
Usługodawca - rozumie się przez to TRANSSTREAM Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa, adres: ul. Bokserska 64, lok. 302, 02-690, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w , Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000970846, NIP: 9512540804, REGON: 521990108
Biuro Obsługi Klienta - rozumie się przez to część struktury organizacyjnej Usługodawcy, która wykonuje przewidziane Regulaminem czynności obsługi Użytkownika; kontakt z Biurem Obsługi Klienta możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej: email oraz pod numerem telefonu: 799 360 633, 24 godziny na dobę 365 dni w roku.
Użytkownik - rozumie się przez to pełnoletnią osobę fizyczną, osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, lecz mogącą we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która korzysta z Serwisu lub Usługi;
Klient - rozumie się przez to Użytkownika, który rezerwuje najem pojazdu;
Konsument - rozumie się przez to osobę fizyczną dokonującą z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Usługa - rozumie się przez to jedną z oferowanych przez Usługodawcę usług;
Newsletter - rozumie się przez to bezpłatny biuletyn informacyjny Serwisu, który Użytkownik może zamówić i otrzymywać periodycznie na wskazany adres poczty elektronicznej.
Postanowienia ogólne
Serwis prowadzony jest przez Usługodawcę.
Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu, rodzaj i zakres
świadczonych Usług,
w tym
Usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki rezerwacji najmu pojazdu oraz
zawierania,
wykonywania i rozwiązywania umów, postępowanie reklamacyjne, rozpatrywanie
sporów,
a także zasady ochrony danych osobowych.
Treść Regulaminu dostępna jest w Serwisie w zakładce "Regulamin"
i może
zostać w
każdym czasie utrwalona przez Użytkownika poprzez zapisanie lub wydrukowanie
strony.
Na
żądanie Użytkownika Usługodawca dostarczy mu treść Regulaminu w formie pliku
elektronicznego.
Użytkownik korzystający z Serwisu zobowiązany jest powstrzymać
się od czynności
niezgodnych
z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności od
dostarczania treści
o charakterze bezprawnym lub nieuprawnionego ingerowania w zawartość
Serwisu.
Usługodawca świadczy drogą elektroniczną Usługi polegające w
szczególności na
umożliwieniu Użytkownikowi rejestracji konta w Serwisie, zamówienia
Newslettera, a
także udostępnia Użytkownikowi formularz kontaktowy oraz formularz rezerwacji
najmu
pojazdu.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych
Usługodawca
podejmuje
środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia
bezpieczeństwa
świadczonej Usługi, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania
i
modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w
Internecie.
Wymagania techniczne
W celu korzystania z Serwisu Użytkownik powinien posiadać:
komputer lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet;
system operacyjny umożliwiający uruchomienie przeglądarki internetowej;
przeglądarkę internetową, przy czym dla prawidłowego funkcjonowania Serwisu Internetowego przeglądarka powinna akceptować pliki typu cookie;
Użytkownik rejestrujący konto w Serwisie, zamawiający Newsletter, bądź rezerwujący najem pojazdu powinien dodatkowo posiadać adres poczty elektronicznej.
Zawartość Serwisu
Ceny określone w Serwisie wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatku od towarów i usług (VAT).
Rodzaje oraz właściwości pojazdów, których najem może zostać zarezerwowany, a także stawki najmu, określone są w Serwisie.
Przedstawione zdjęcia pojazdów są poglądowymi, faktyczny wygład pojazdu lub/i go wyposażenie może się różnić od przedstawionego na zdjęciach.
Rezerwacja najmu pojazdu
Rezerwacja najmu pojazdu jest możliwa w ramach jego dostępności.
Rezerwacje przyjmowane i realizowane są przez Biuro Obsługi Klienta.
Klient może zarezerwować najem pojazdu po zalogowaniu się do swojego konta.
Proces rezerwacji rozpoczyna się od wyboru pojazdu i kliknięcia przycisku "Rezerwuj teraz", znajdującego się w karcie opisu pojazdu. Po wybraniu pojazdu należy finalizować rezerwację, podejmując kolejne czynności techniczne, w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty.
W celu rezerwacji najmu pojazdu Klient podaje dane określone w formularzu rezerwacji.
Rezerwacja wymaga zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu oraz zasad przetwarzania danych osobowych (Polityki Prywatności).
Dane podawane w trakcie rezerwacji najmu pojazdu przetwarzane są
w celu zapewnienia
rezerwacji oraz przygotowania umowy najmu pojazdu. Podstawą prawną przetwarzania
danych jest
zgoda Klienta. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże podanie danych
określonych w
formularzu rezerwacji jako wymagane jest niezbędne dla dokonania rezerwacji i
późniejszego
zawarcia umowy (bez podania tych danych nie będzie możliwa rezerwacja najmu
pojazdu). Dane
przetwarzane będą przez czas niezbędny dla zapewnienia rezerwacji lub do
wycofania
zgody.
Rezerwacja, dla swej ważności, wymaga potwierdzenia przez
Usługodawcę dostępności
pojazdu.
Usługodawca potwierdza dostępność pojazdu poprzez wysłanie do Klienta wiadomości
za
pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) lub telefonicznie.
Do zawarcia umowy najmu pojazdu dochodzi w dniu określonym jako
początek najmu, na
podstawie
odrębnych oświadczeń stron, złożonych z zachowaniem formy pisemnej. Pozostałe
warunki najmu
określa umowa.
Najpóźniej w chwili odbioru pojazdu Klient zobowiązany jest do
uiszczenia
opłaty za
cały okres najmu.
Rezygnacja z rezerwacji najmu pojazdu, zmiana i poprawienie błędnych danych w rezerwacji
Rezygnacji z najmu pojazdu, zmian oraz poprawienia błędnych
danych w rezerwacji
Klient może
dokonać do chwili zawarcia umowy najmu pojazdu.
W celu rezygnacji z rezerwacji, zmiany lub poprawienia błędnych
danych w rezerwacji,
należy
skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.
W przypadku rezygnacji z najmu pojazdu usługodawca zastrzega
sobie możliwość
zatrzymania 50%
wartości wynajmu.
Opłacenie wynajmu
Klient, po potwierdzeniu przez Usługodawcę rezerwacji, może opłacić najem pojazdu w następujący sposób:
gotówka lub karta płatnicza, przy odbiorze pojazdu.
przez obciążenia Serwisem karty platniczej Klienta podanej przy rezerwacji
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa (dotyczy Konsumenta)
Konsument, który zawarł ze Usługodawcą umowę na odległość lub
poza lokalem
przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania
przyczyny i
bez
ponoszenia kosztów.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Konsument może odstąpić od umowy, składając Usługodawcy
oświadczenie o odstąpieniu
od umowy.
Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi
załącznik nr 1
do Regulaminu.
Usługodawca zapewnia ponadto możliwość złożenia oświadczenia o
odstąpieniu od umowy
drogą
elektroniczną. W takim przypadku Konsument może także odstąpić od umowy przy
wykorzystaniu
wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 1 do
Regulaminu,
poprzez
wysłanie go za pośrednictwem poczty elektronicznej do Biura Obsługi Klienta.
W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
Jeżeli Konsument
złożył
oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Usługodawca przyjął jego ofertę,
oferta
przestaje
wiązać.
Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
dnia
otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwraca Konsumentowi wszystkie
dokonane przez
niego płatności.
Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty,
jakiego
użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgadza się na inny sposób zwrotu,
który
nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
W chwili odstąpienia przez Konsumenta od umowy zawartej na
odległość lub poza
lokalem
przedsiębiorstwa wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez
Konsumenta,
jeżeli
na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Usługodawcę lub osobę trzecią
na
podstawie
porozumienia z Usługodawcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z
wygaśnięciem
tych umów. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią,
Usługodawca
informuje tę osobę o odstąpieniu przez Konsumenta od umowy.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na
odległość
nie
przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni
usługę za wyraźną
zgodą
Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od
umowy;
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym,
nad którymi
Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem
terminu do odstąpienia od umowy;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana,
wyprodukowana
według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych
potrzeb;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca
szybkiemu
zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana
w
zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
względu
na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało
otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami;
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe,
których
cena
została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których
dostarczenie może
nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań
na
rynku, nad którymi Usługodawca nie ma kontroli;
w której Konsument wyraźnie żądał, aby Usługodawca do
niego
przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Usługodawca świadczy
dodatkowo inne
usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza
rzeczy inne
niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji,
prawo
odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych
usług lub
rzeczy;
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe
lub wizualne
albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem umowy
o prenumeratę;
zawartej w drodze aukcji publicznej;
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych
niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi,
jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane
na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą
Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
poinformowaniu
go
przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Dane przetwarzane będą w celu zrealizowania prawa Konsumenta.
Podstawą prawną
przetwarzania
danych jest wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Usługodawcy. Podanie
danych
określonych jako wymagane w formularzu odstąpienia od umowy jest niezbędne do
skorzystania z
tego prawa. Dane przetwarzane będą przez czas niezbędny dla wypełnienia
obowiązków
prawnych ciążących na Usługodawcy, a później mogą być przechowywane przez
okres
przedawnienia roszczeń przysługujących Usługodawcy i w stosunku do niego.
Reklamacja z tytułu świadczonej Usługi
Reklamację z tytułu świadczonej Usługi należy kierować do
Usługodawcy w formie
pisemnej lub
za pośrednictwem poczty elektronicznej do Biura Obsługi Klienta.
W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko
(nazwę), adres do
korespondencji oraz określić przedmiot reklamacji.
Usługodawca w terminie 14 dni od chwili otrzymania reklamacji
ustosunkuje się do jej
treści.
Dane przetwarzane będą w celu rozpatrzenia reklamacji. Podstawą
prawną przetwarzania
danych
jest wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Usługodawcy. Podanie danych
jest
dobrowolne, jednakże podanie danych określonych dla zgłoszenia reklamacyjnego
jako
wymagane
jest niezbędne do jego złożenia (bez podania tych danych nie będzie możliwe
złożenie
reklamacji). Dane przetwarzane będą przez czas niezbędny dla rozpatrzenia
zgłoszenia
reklamacyjnego, a później mogą być przechowywane przez okres przedawnienia
roszczeń
przysługujących Usługodawcy i w stosunku do niego.
Profile Usługodawcy w serwisach społecznościowych
Usługodawca prowadzi profile w serwisach społecznościowych,
przeznaczone do
publikowania
informacji o Usługodawcy, oferowanej przez niego Usłudze, bądź prowadzonych
przez
niego
akcjach promocyjnych. Niektóre serwisy dopuszczają ponadto możliwość
publikowania
treści lub prowadzenia innych form aktywności przez odbiorcę lub obserwatora
profilu.
Informacja o prowadzonych przez Usługodawcę profilach dostępna jest na stronie
głównej
Serwisu.
Aby zostać odbiorcą lub obserwatorem profilu Usługodawcy,
publikować własne treści,
bądź
prowadzić inne przewidziane przez właściwy serwis formy aktywności, należy
posiadać
konto w
tym serwisie oraz wykonać czynności techniczne, zgodnie z zasadami
funkcjonowania
tego
serwisu. Usługa świadczona jest bezpłatnie przez czas nieokreślony. Odbiorca lub
obserwator
może zrezygnować z Usługi w każdym czasie (wypowiedzenie umowy bez zachowana
okresu
wypowiedzenia). Rezygnacji z usługi należy dokonać w oparciu o czynności
techniczne,
zgodnie
z zasadami funkcjonowania tego serwisu.
Odbiorca lub obserwator profilu Usługodawcy zobowiązany jest
powstrzymać się od
czynności
niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności od
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże podanie danych, w zakresie wymaganym
przez
właściwy
serwis społecznościowy, jest niezbędne dla korzystania z Usługi (bez podania
tych
danych nie
będzie możliwe korzystanie z usługi). Dane przetwarzane będą przez czas, w
którym
odbiorca lub obserwator korzysta z Usługi, przy czym treści lub inne formy
aktywności, które
zostaną przez odbiorcę lub obserwatora zamieszczone na profilu Usługodawcy,
publikowane będą
do czasu usunięcia jego profilu lub bloga, bądź usunięcia tych treści lub
aktywności.
Pozostałe warunki korzystania z właściwego serwisu społecznościowego lub bloga
określone są
w regulaminie tego serwisu.
Ochrona danych osobowych
Administratorem danych jest Usługodawca.
W zakresie dozwolonym przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa odbiorcą
danych
może być
podmiot świadczący na rzecz Usługodawcy usługi związane z jego działalnością,
np.
podmiot
świadczący usługi teleinformatyczne, operator platformy Serwisu, operator
systemu
płatności
obsługujący wybraną przez Klienta formę płatności, operator punktu wypożyczalni,
w
którym
Klient odbiera pojazd, podmiot świadczący usługi pocztowe lub kurierskie,
podmiot
świadczący
usługi biurowe, księgowe, marketingowe lub prawne.
Jeżeli podstawą przetwarzania danych jest zgoda, osobie której dane dotyczą
przysługuje prawo cofnięcia zgody na przetwarzania danych osobowych w dowolnym
momencie, bez
wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie
zgody przed
jej cofnięciem.
W sytuacjach przewidzianych prawem, osobie której dane dotyczą przysługuje
prawo
żądania od Usługodawcy dostępu do dotyczących jej danych osobowych, ich
sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych
oraz
prawo
wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Żądania w zakresie przetwarzania danych należy kierować do Usługodawcy w formie
pisemnej lub
za pośrednictwem poczty elektronicznej do Biura Obsługi Klienta.
Informacje o celu, podstawie prawnej, wymogu podania oraz czasie przetwarzania
danych
określone są w punktach dotyczących przetwarzania określonych kategorii danych.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń (dotyczy Konsumenta)
Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń.
Konsument może zwrócić się do właściwego wojewódzkiego inspektora
Inspekcji
Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego
zakończenia sporu między Konsumentem, a Usługodawcą zgodnie z art. 36 ustawy z
dnia
15
grudnia 2000r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2001r. Nr 4, poz. 25, z późn
zm.).
Konsument może także zwrócić się o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej
umowy
sprzedaży przez stały polubowny sąd konsumencki przy wojewódzkim inspektorze
Inspekcji Handlowej, o którym mowa w art. 37 ustawy o Inspekcji Handlowej.
Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń dostępne są również w siedzibach oraz na stronach
internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
społecznych, do których
zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich
Inspektoratów
Inspekcji Handlowej
Postanowienia końcowe
Wszelkie postanowienia Regulaminu należy odczytywać i interpretować w zakresie
dozwolonym
przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa. W szczególności postanowienia
Regulaminu nie naruszają uprawień przyznanych Konsumentowi.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują odpowiednie
przepisy
powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia
1964r.
Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964r. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.), ustawy z dnia
30 maja
2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014r. poz. 827, z późn. zm.), oraz
ustawy z
dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002r. Nr
144, poz.
1204, z późn. zm.).
Usługodawca może zmienić Regulamin z następujących przyczyn:
konieczność dostosowania Regulaminu do powszechnie obowiązujących
przepisów
prawa, orzeczenia sądu lub organu administracji publicznej;
konieczność usunięcia błędów lub omyłek pisarskich w Regulaminie;
zmiana danych teleadresowych, adresów poczty elektronicznej, nazw lub
numerów
identyfikacyjnych użytych w Regulaminie;
zmiana funkcjonalności Serwisu;
zmiana zakresu lub warunków świadczenia Usług, w tym Usług
świadczonych drogą
elektroniczną;
zmiana warunków technicznych korzystania z Serwisu lub świadczonychUsług.
Wszelkie zmiany Regulaminu, po spełnieniu pozostałych warunków przewidzianych
prawem,
wchodzą w życie po upływie 14 dni od daty ich opublikowania w Serwisie.
Jednocześnie, z co
najmniej 14-dniowym uprzedzeniem, Usługodawca powiadomi Użytkownika
posiadającego
zarejestrowane konto lub zamawiającego Newsletter o zmianie Regulaminu.
Użytkownik, który nie zgadza się ze zmianami może w każdym czasie bezpłatnie
zrezygnować z Usługi (także po wejściu w życie zmian), w szczególności usunąć
konto w
Serwisie lub zrezygnować z otrzymywania Newslettera (wypowiedzenie umowy ze
skutkiem
natychmiastowym).
Zmiany Regulaminu nie mają zastosowania do rezerwacji wynajmu pojazdu dokonanych
w
brzmieniu
obowiązującym przed wejściem w życie tych zmian. Takie rezerwacje realizowane
będą
na
warunkach Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w czasie dokonania rezerwacji.